Milloin on Nicoletan nimipäivä Italiassa. Pitäisi tietää, jotta voisi viettää miniäkanditaatin nimipäivää

Kysytty

Milloin on Nicoletan nimipäivä Italiassa. Pitäisi tietää, jotta voisi viettää miniäkanditaatin nimipäivää

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Netistä löytyi sivustolta http://italian.about.com haulla (search) nicoletta seuraavasti: Origin: Derived from the Greek and Byzantine Nikolaos, composed from nikein, "to win", and from laòs, "people, multitude", and therefore means "winner of the people".
Name day: December 6 - in memory of St. Nicholas (died 350) eli 6. joulukuuta näyttäisi olevan nimipäivä.