Milloin on Leonan nimipäivä? Mitä nimi merkitsee ja/tai mitä taustaa sillä on?

Kysytty

Milloin on Leonan nimipäivä? Mitä nimi merkitsee ja/tai mitä taustaa sillä on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Leonalla ei ole virallista nimipäivää. Joissakin lähteissä ehdtotetaan, että Leona voi viettää epävirallisesti nimipäiväänsä Leonoran nimipäivänä, joka on 11.7

Leona on miehennimen Leo sisarnimi. Leo tulee latinan leijonaa tarkoittavasta sanasta.

Lempiäinen Pentti: Suuri etunimikirja (WSOY, 2004)
https://almanakka.helsinki.fi/fi/nimipaivat.html