Milloin Lieksan asemaravintola on purettu ja miksi?

Kysytty

Milloin Lieksan asemaravintola on purettu ja miksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lieksan asemaravintola on rakennettu vuonna 1932 ja purkuun saatu lupa pitkän odottelun jälkeen syksyllä 1980. Sen rakentamista odotettiin pitkään ja myös sen purkua odotettiin pitkään.

Kemin asemaravintola on rakennettu samoilla piirustuksilla. Julkisivun joitakin pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta, esim. ikkunoiden etäisyys. Kemin asemaravintola on paikoillaan edelleen.

Asemaravintola on purettu kannattamattomana.

Sen viimeiset vuodet olivat ongelmallisia. Paikka ei ollut viihtyisä kahvittelupaikka vaan lähinnä rappioalkoholistien paikka. Paljon tappeluja ym.

Tiedot antoi Lieksan historianharrastaja Jouko Martiskainen