Mihin aikaan ravintolat suljettiin Iowassa 1960-luvulla?

Kysytty

Mihin aikaan ravintolat suljettiin Iowassa 1960-luvulla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yksittäistä Yhdysvaltain osavaltiota koskevaa tietoa ei ole käytettävissä. 1960-luvulla 24 tuntia auki olevia ravintoloita oli vähän, lähinnä vain klassiset amerikkalaiset pienet edulliset ruokapaikat (diner) olivat auki läpi yön. Niitä oli isoissa kaupungeissa ja niillä alueilla, joissa teollisuustyöntekijät olivat töissä läpi yön. Oheinen artikkeli kertoo ja kuvittaa 50 vuoden takaista ravintolaelämää (40 kuvaa).

https://www.delish.com/restaurants/g19577116/what-eating-at-restaurants…

Nykyään tavallinen ravintoloiden aukioloaika Yhdysvalloissa ovat klo 6-22 (maanantai-lauantai). Sunnuntai-aukiolot vaihtelevat ympäri Yhdysvaltoja. Monet ravintolat ovat kiinni sunnuntaisin. Tavallisiin aukioloaikoihin voi olla osavaltioittain tai kaupungeittain eroja asiakasvirrasta ja muista syistä riippuen ja perinteisesti ravintoloiden ja baarien aukiolot vaihtelevat. Jos ravintola tarjoaa aamiaista, se on todennäköisesti auki jo aikaisin aamulla. Mutta jos tarjolla on vain alkoholia, ravintola aukeaa vasta myöhään iltapäivällä. Kunnallisesti säädellään alkoholia tarjoavien ravintoloiden aukioloa ja nämä ajat vaihtelevatkin kaupungeittain. Illallista tarjoavat ravintolat ovat auki klo 22 asti useimpina iltoina ja viikonloppuisin usein myöhempäänkin.

https://whathours.com/blog/what-are-normal-business-hours/

https://htir.com/articles/business-hours.php