Milloin ja miten Urpo nimestä tuli synonyymi tyhmälle? Nimim. Urpon puolesta kyselen

Kysytty

Milloin ja miten Urpo nimestä tuli synonyymi tyhmälle? Nimim. Urpon puolesta kyselen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti tietoa asiasta käytettävissä olevista lähteistä ei löytynyt. Lähteinä katsoin muun muassa kirjan Tsennaaks Stadii, bonjaaks slangii Stadin slangin suursanakirja sekä Kielitoimiston sanakirjan. Kannattaa kuitenkin vielä kysyä Kotimaisten kielten keskuksesta https://www.kotus.fi/palvelut/kieli-_ja_nimineuvonta