Otsikko
Millaisia kirjoja löytyy suomeksi keramiikasta ja sen historiasta ja suomalaisista keramiikkataiteilijoista?

Kysytty

Millaisia kirjoja löytyy suomeksi keramiikasta ja sen historiasta ja suomalaisista keramiikkataiteilijoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Keramiikasta ja sen historiasta löytyy kirjallisuutta sekä historian että taideteollisuuden kirjoista. Keramiikan historiasta: Huotarin ja Seppälän teos Kiinan kulttuuri, Fältin ym. teos Japanin kulttuuri, Kultakruunu ja höyhenviitta: Perun kolme vuosituhatta, Hyvösen teoksesta Suomalaista keramiikkaa.Suomalaisia keramiikkataiteilijoita löytyy Kalhan ja Leppäsen teoksesta Ruukuntekijästä multimediataiteilijaan. Lisäksi monista suomalaisista keraamikoista löytyy monografioita, samoin keramiikkatehtaista. Hakusanalla keramiikka löydät lisää kirjallisuutta Lapin kirjastojen yhteisestä tietokannasta www.rovaniemi.fi/aurora