Mistähän löytyisi tieto, mahtaisiko tämä tekijä olla Kupittaan Saven tekijöitä? Olen etsinyt netistä, mutta en ole onnistunut löytämään. Toinen on…

Kysytty

Mistähän löytyisi tieto, mahtaisiko tämä tekijä olla Kupittaan Saven tekijöitä? Olen etsinyt netistä, mutta en ole onnistunut löytämään.

Toinen on jonkinlainen tarjoiluvati jossa ei ole mitään merkintää, tosin se näyttää että olisi jokin koekappale. Toinen kuva on tarjoiluvadin jalka.

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu

Kyseistä signeerausta ei löytynyt ainakaan oheisesta Kupittaan Saven taiteilijoiden sigreenauksia esittelevästä listasta:

https://www.signaturer.se/Europa/kupittan.htm

Listasta tosin puuttuu esimerkiksi Valentina Modig-Manuelin signeeraus. Taiteilijoiden puumerkeistä ei ole kattavia luetteloita, eikä kaikkia Kupittaan Saven kuvastoja ja tuoteluetteloja ole saatavana. Suosittelen tutustumaan esimerkiksi Tuula Salakarin ja Harri Kalhan kirjoittamaan teokseen Keräilijän aarteet : Kupittaan Savi. Kirjan lähdeluettelo ja hyödyllisten sivujen luettelo voivat ohjata eteenpäin selvitystyössä. Kyseisen teoksen lisäksi vanhat Kupittaan Saven hinnastot ja kuvastot voivat olla avuksi.

Kupittaan Saveen liittyvää kirjallisuutta voit selata Vaski-verkkokirjastosta:

https://vaski.finna.fi/Search/Results?lookfor=kupittaan+savi&type=AllFi…

2 ääntä

Kommentit

Hei,
HMV signeeraus viittaa Unkariin ja paikkakuntaan "Hódmezővásárhely". Tehdas ei ole enää toiminnassa ja muistaakseni perustettu joskus 1910-luvulla. Lisätietoja löytyy esim. hakusanoilla HMV Hungary ceramics.