Otsikko
Millainen historia kauhukirjallisuudella on kirjallisuudenlajina?

Kysytty

Millainen historia kauhukirjallisuudella on kirjallisuudenlajina?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kauhukirjallisuuden vaiheet selviävät hyvin seuraavista lähteistä:
Kirjallisuus, tunteet ja keskipäivän demoni, Suomalaisen Kirjalli-
suuden Seura, 1999 s. 39-63 Ilkka Mäyrä: Nykykauhun iloiset pirut -
kauhukulttuurin muuttuva minähirviö, Missä mennään? Kirjallisuuden
lajeja ja ilmiöitä, Tampereen yliopisto, 1999 s. 48-56 Ilkka Mäyrä:
Riemuitseva hirviö - Pahan voimien poetiikkaa, Haamulinnan perillisiä,
Kirjastopalvelu, 1992 s. 9-39 Matti Savolainen: Gotiikka eilen ja tänään.
Kirjat ovat Jyväskylän kaupunginkirjaston kokoelmissa.

2 ääntä

Kommentit

MISTÄ SAISIN TIETOA KAHUKIRJALLISUUDEN HISTORIASTA? ANNIINA PAKOTTAA