Millä tavalla haen tietoa kun pitää saada tietoa millä tavoin asiakkaita otetaan huomioon kirjaston palvelujen kehittämisessä

Kysytty
22.2.2019

millä tavalla haen tietoa kun pitää saada tietoa millä tavoin asiakkaita otetaan huomioon kirjaston palvelujen kehittämisessä

Vastaus

Vastattu
26.2.2019

Ensin kannattaa etsiä YSA:sta (Yleinen suomalainen asiasanasto) http://finto.fi/ysa/fi/?clang=sv sopivia asiasanoja. Tähän aiheeseen löytyy esimerkiksi kirjastot, kirjastopalvelut, kehittäminen, kehittämisprojektit, asiakaslähtöisyys, asiakaskokemus, asiakastyytyväisyys.

Näitä asiasanoja voi yhdistellä ja tehdä hakuja eri tietokantoihin. Jos tuloksista löytyy kiinnostavia teoksia, kannattaa myös katsoa miten näitä on asiasanoitettu. Näin hakua voi jatkaa mahdollisilla uusilla termeillä.

Hyviä hakusivustoja ovat esim.
Frank, monihakupalvelu, jonka voi rajata eri kirjastoryhmien mukaan http://monihaku.kirjastot.fi/fi/

Tuloslistalla mm teos Inside, outside, and online : building your library community

Finna, josta löytyy Suomen  museoiden, kirjastojen ja arkistojen aineistoja ja josta pääsee selaamaan verkossa saatavilla olevia aineistoja https://www.finna.fi/
Asiasanat kirjastopalvelut ja asiakaslähtöisyys tuo 140 tulosta

Arto, kotimainen artikkeliviitetietokanta https://arto.linneanet.fi/vwebv/searchBasic?sk=fi_FI
Tuloksissa mm. artikkeli BIBDOK : a new method for documenting libraries' user-oriented initiatives, jonka pääsee lukemaan PDF-muodossa.

1 ääntä
Oliko vastauksesta sinulle hyötyä?
 
Haluatko jättää uuden kysymyksen? Lähetä se kysymyslomakkeen kautta.

Kommentoi vastausta

Ei muotoiluja

  • Sallitut HTML-tagit: <i> <b> <s>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.