Millä kissa rodulla on vähäisin metsästys vietti? Mieluiten tietysti kissa jolla ei ole metsästysviettiä ollenkaan mutta se lienee mahdottomuus?

Kysytty

Millä kissa rodulla on vähäisin metsästys vietti? Mieluiten tietysti kissa jolla ei ole metsästysviettiä ollenkaan mutta se lienee mahdottomuus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme löytäneet tietoa, että kissarodut eroaisivat toisistaan metsästysvietin suhteen, yksilöllisiä eroja kyllä on. Halu metsästää on kaikilla kissoilla synnynnäinen, mutta se vaatii myös oppimista. Lisää tietoa kissan metsästysvietistä Tiede-lehden artikkelista Maailman rakastetuin peto (Helena Telkänranta, 2/2002):

https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/maailman_rakastetuin_peto