Miksiköhän suosittua James Pattersonia ei ole aikoihin käännetty suomenkielelle? Käsittääkseni kirjoja on kyllä julkaistu

Kysytty

Hei. Miksiköhän suosittua James Pattersonia ei ole aikoihin käännetty suomenkielelle? Käsittääkseni kirjoja on kyllä julkaistu

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

James Pattersonin tuotannosta on kysytty myös Kysy.fi-vastauspalstalla. Kustantaja vastasi näin silloin esitettyyn
kysymykseen.

Kiitän yhteydentotostasi koskien James Pattersonin tuotantoa. WSOY ei ole näillä näkymin suomentamassa lisää James Pattersonin tuotantoa. Hänen kirjansa ovat huippusuosittuja USA:ssa ja ovat nousseet Euroopassa bestsellereiksi lähinnä vain Britanniassa. Suomen myyntitilastot ovat olleet kovin vaatimattomia. Patterson on edelleen tavattoman tuottelias kirjailija ja julkaiseekin avustajineen yhä useita kirjoja vuodessa.

Eli menekki ei Suomessa ole riittävä.