Otsikko
Miksi World Trade Centerin etelätorni romahti ensin, vaikka siihen iskettiin myöhemmin?

Kysytty

Miksi World Trade Centerin etelätorni romahti ensin, vaikka siihen iskettiin myöhemmin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asiasta on olemassa erilaisia teorioita, ja täysin varmaa selvyyttä ei asiaan ole saatu. Yhden varteenotettavan ja järkeenkäyvän selityksen mukaan syynä oli se, että etelätorniin osunut lentokone iskeytyi matalammalle, joten rikkoutuneen rakenteen päällä oli enemmän painoa ja sortuminen lähti liikkeelle nopeammin. Etelätorniin iskeytynyt lentokone osui rakennukseen myös suuremmalla nopeudella, millä on saattanut olla myös vaikutusta:
https://science.howstuffworks.com/engineering/structural/wtc.htm