Otsikko
Miksi varattu aineisto varaajan täydellisine nimineen ja osoite- ym. tietoineen on kaikkien luettavissa? Näitäkin tietoja joku kerää ja voi käyttää hyödykseen.

Kysytty

Miksi varattu aineisto varaajan täydellisine nimineen ja osoite- ym. tietoineen on kaikkien luettavissa? Näitäkin tietoja joku kerää ja voi käyttää hyödykseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden kaupunginkirjaston pääkirjastossa on asiakkaiden toiveesta otettu käyttöön varausten nouto itsepalveluna. Nykyinen vanhentunut kirjastojärjestelmämme ei mahdollista muuta systeemiä asiakkaan identifioimiseen. Varattu aineisto ei näy muille asiakkaille, vain asiakkaan nimi. Vähentyneiden henkilöstöresurssien vuoksi joudumme miettimään uusia tapoja tuottaa palveluita asiakkaille ja tämä kokeilu on yksi niistä.

Jos asiakas ei halua käyttää itsepalvelunoutoa, hänen tulee valita noutopaikaksi pääkirjaston media- ja musiikkiosasto tai joku lähikirjasto, josta saa jatkossakin palveluna varauksensa.

0 ääntä

Kommentit

Terveisiä Tampereelta. Täälläkin on itsepalvelunouto ja -lainaus, mutta noudettavissa teoksissa on numerokoodit jotka vain asiakas itse löytää asiakastiedoistaan tai voi pyytää palvelutiskiltä. Pääkaupunkiseudulla (esim. kirjasto 10 Helsingin aseman vieressä) asiakas voi käyttää varausten tunnistamiseen keksimäänsä, hänelle rekisteröityä nimimerkkiä.