Miksi talous- ja vessapaperia valkaistaan? Onko se todella jollekin ostoperuste...

Kysytty

Miksi talous- ja vessapaperia valkaistaan? Onko se todella jollekin ostoperuste...

Vastaus

Vastattu

Kauppojen hyllyihin tilataan monen lähteen mukaan niitä tuotteita jotka parhaiten menevät kaupaksi. Sen pohjalta on luonteva ajatella että paperin valkoisuus on tosiaan ostoperuste monille kuluttajille. YLE:n raportoimassa tutkimuksessa kerrottiin myös että vessapaperin valkaisemattomuus on ympäristötietoisuutta havitteleville usein valintaperuste, mutta joskus heppoisin perustein; sellua valkaistaan nykyään ympäristöä saastuttamatta.

Linkki YLE:n  juttuun https://yle.fi/uutiset/3-11220564

4 ääntä

Kommentit

Miksi valkaista sellua jos siihen ei ole mitään järkevää syytä!?! Oli ympäristöystävällistä tai ei. Menee siihen valkaisuun aineita + rahaa yms...