Otsikko
Miksi pepsi max pullon avaamisesta kuuluu poksahdus, mutta tavallisen pepsin tai muunkaan limsan avaamisesta ei?

Kysytty

Miksi pepsi max pullon avaamisesta kuuluu poksahdus, mutta tavallisen pepsin tai muunkaan limsan avaamisesta ei?

Vastaus

Vastattu

Pepsi Max 0.3 litran pullossa on kruunukorkki. Tiimimme päätyi sellaiseen oletukseen että jos testaa pullon avaamista sata kertaa ja ottaa huomioon avaamiseeen käytettävän ajan (ranneliikkeen nopeus)  ja juoman lämpötilan, voidaan havaita tilastollisesti merkittävästi, että kylmän juoman avaaminen nopeasti tuottaa useammin poksahdusäänen kuin lämpimän juoman avaaminen hitaasti. Voisiko juoman lämpötila ja avaamisliikkeen nopeus olla vaikuttanut  poksahdusääneen? Onko vertailussa käytetyt toiset limonadit olleet saman lämpöisiä kuin Pepsi Maxit ja onko avaamisliike ollut täysin samanlainen?

Juoman valmistajalla voi olla kysytystä asiasta lisää tietoa, kannattaakin ottaa yhteys Hartwallin maksuttomaan kuluttajapalveluun, sen numero on  0800 95260.