Otsikko
Miksi kirjastojen esinelainahaun tulokset eivät ole aakkosjärjestyksessä? Siis silloin jos katsoo mitä kaikkea kirjastoista voi kirjojen lisäksi lainata…

Kysytty

Miksi kirjastojen esinelainahaun tulokset eivät ole aakkosjärjestyksessä? Siis silloin jos katsoo mitä kaikkea kirjastoista voi kirjojen lisäksi lainata.
Esimerkki tämän linkin takaa:
https://haku.helmet.fi/iii/mobile/search/C__Sesine__P7__Orightresult__U…

Vastaus

Vastattu

Hait ilmeisesti Taskukirjastosta. Sen hakumahdollisuudet ovat suppeammat. Näin pitkää listaa kannattaa hakea Helmetin selainversiosta. Siinä hakija voi järjestää hakutulokset haluamaansa järjestykseen. Hae perushaussa hakusanalla esine ja rajoita hakujoukko vielä esineisiin (jolloin hausta jäävät pois kirjat, joiden nimekkeessä on sana esine). Näin saadun hakujoukon voi järjestää nimekkeen mukaan, jolloin ensimmäiseksi tulevat esineet, joiden nimi alkaa numerolla (esim. 3-skanneri), sen jälkeen muut esineet aakkosjärjestyksessä.

Helmet -- esine