Miksi kahvista tulee niin erilaisen ja pahan makuista, kun se seisoo pitkään pannussa?

Kysytty

Miksi kahvista tulee niin erilaisen ja pahan makuista, kun se seisoo pitkään pannussa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kahvista irtoaa veteen rasvaa, jos se seisoo liian kauan pannussa tai
keittimessä. Tämä rasva antaa kahville eltaantuneen maun.
Kahvikirjassa (Paulig 1997) neuvotaan kaatamaan pannukahvi porojen päältä kuumalla vedellä lämmitettyyn tarjoilukannuun, jotta se ei muutu kirkeräksi.
Lisää tietoja esim. sivulla http://www.moccamaster.fi/hyva_kahvi