Miksi Helmet.fi sivulla teoksen varaussivulla on teksti "älä paina back nappia, vaan palaa alkuun"? Joko teen itse jotain väärin tai sivusto on toteuttaa…

Kysytty

Hei,

Miksi Helmet.fi sivulla teoksen varaussivulla on teksti "älä paina back nappia, vaan palaa alkuun"?

Joko teen itse jotain väärin tai sivusto on toteuttaa huonoa asiakaspalvelua pompottamalla asiakasta palaamaan aina alkuun ja tekemään kaikki haut uudestaan.

Onko siis kysymys siitä, että en osaa käyttää sivua vai huonosti toimiva ominaisuus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varaussivulla on teksti: "Älä käytä selainohjelman Paluu (Back) -painiketta, kun poistut tältä sivulta. Muutoin samasta aineistosta saattaa syntyä useita varauksia. Käytä sivulla olevia painikkeita Teoksen tiedot, Takaisin omiin tietoihin tai Aloita alusta".

Tämä viesti tarkoittaa sitä, että kannustamme asiakkaita käyttämään HelMet-palvelun omaa navigointia selaimen painikkeiden sijaan. Aineistohaku ja varausjärjestelmä eivät valitettavasti ymmärrä halutulla tavalla selaimen omilla painikkeilla liikkumista.

Mutta: aina takaisin alkuu palaaminen ei kuitenkaan ole välttämätöntä, vaan esimerkiksi klikkaamalla ohjeen mukaisesti vaikkapa Teoksen tiedot -> Takaisin listaan pääsee edeltäneeseen hakuun takaisin.