Otsikko
Miksi en muista uniani? Tarkoittaako se, että en näe unia vai että en jostain syystä muista niitä?

Kysytty

Miksi en muista uniani? Tarkoittaako se, että en näe unia vai että en jostain syystä muista niitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikki näkevät unia. Niitä on vaikea muistaa, sillä uni alkaa hälvetä mielestä heti herättyä. Kyse on siis unohtamisesta.

Voimme itse vaikuttaa unien muistamiseen. Kunnollinen kahdeksan tunnin yöuni auttaa sekä halu muistaa unia. Tässä yksi muistikikka: Sano itsellesi ennen nukahtamista: "Näen tänä yönä unen ja muistan sen herättyäni." Kirjoita uni muistiin heti herättyäsi. Pidä yöpöydällä vihko ja kynä valmiina.