Otsikko
Miksi ei ole kenenkään nimipäivää joulupäivänä eikä uudenvuoden päivänä?

Kysytty

Miksi ei ole kenenkään nimipäivää joulupäivänä
eikä uudenvuoden päivänä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Molemmat päivät ovat Jeesuksen juhlapäiviä: joulupäivänä Jeesus syntyi ja uudenvuodenpäivänä (8. päivä joulun jälkeen) hänet ympärileikattiin ja hän sai nimensä. Jeesuksen ja hänen nimensä rinnalle ei voi kirkollisessa kalenterissa asettaa ketään muita!
(Lempiäinen, Pentti: Nimipäiväsanat 1978)

24 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Nyt ymmärrän,miksi ympärileikkaus ( silpominen) on niin arka asia tunnustuksellisten uskontojen joukossa.

Nyt ymmärrän,miksi ympärileikkaus(silpominen) on niin arka asia tunnustuksellisten uskontojen parissa.