Otsikko
Mikisi HelMetistä ei löydy esimerkiksi Eino Pietolan kärkikomppania-79 kirjaa? Sitten kun jotain ei löydy, sivustu siirtyy ihan älyttömälle sivustolle joka on…

Kysytty

Hei!
Mikisi HelMetistä ei löydy esimerkiksi Eino Pietolan kärkikomppania-79 kirjaa? Sitten kun jotain ei löydy, sivustu siirtyy
ihan älyttömälle sivustolle joka on lähinnä pilailua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoissa on Eino Pietolan kirja Korpisotaa Vienan Karjalassa (2001), johon on koottu Pietolan kirjat Korpisoturit, Kärkikomppania ja Läpimurto länteen. Tämän kokoomateoksen sisältämien kirjojen nimet löytyvät Helmetistä kirjan tietojen ja kirjastoluettelon alapuolelta kohdasta Sisältö. Kirjan tiedot löytyvät siis myös, kun hakee tämän yksittäisenäkin ilmestyneen kirjan nimellä:

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1455637__SEino%20Pietola%2…

Todennäköisesti Pietolan vuonna 1979 ilmestynyt kirja Kärkikomppania on ollut aiemmin Helmet-kirjastojen kokoelmissa, mutta poistettu kokoelmista esimerkiksi huonokuntoisuuden takia.

Kun hakee aineistoa, jota ei Helmetin kokoelmista löydy, tietokanta yrittää arvata, mitä kokoelmasta löytyvää hakija voisi tarkoittaa. Aina arvelut eivät valitettavasti ole kovin onnistuneita.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kärkikomppania on saatavissa Maanpuolustuskorkeakoulun kirjastosta, joka toimii nykyään Santahaminassa.