Mikäli myöhässä olevat aineistot on palauttanut niin pitääkö maksu silti maksaa? mulla oli aineisto jonka eräpäivä ei ollut vielä vanhentunut kun palautin sen…

Kysytty

Mikäli myöhässä olevat aineistot on palauttanut niin pitääkö maksu
silti maksaa? mulla oli aineisto jonka eräpäivä ei ollut vielä vanhentunut kun palautin sen kirjastoon niin joudunko siitäkin maksamaan

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Myöhässä olevasta aikuistenosaston aineistosta tulee myöhästymismaksuja, jotka pitää maksaa. Myöhästymismaksuja ei pitäisi tulla lainkaan, jos aineisto palautetaan viimeistään eräpäivänä. Sen jälkeen HelMet-kirjastoissa myöhästymismaksua alkaa kertyä 20 senttiä jokaista myöhästymispäivää ja teosta kohti. Jos epäilet, että lainojesi suhteen on tapahtunut jokin virhe, kannattaa mennä johonkin HelMet-kirjastojen palvelupisteeseen ja selittää asia. Siellä asia voidaan tarkistaa. Helsingin kaupunginkirjaston palvelupisteiden yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kirjastot/.