Otsikko
Mikähän teos voisi olla kyseessä, jo pitkään vaivannut mieltäni, tässä hämärät muistikuvat: tekijä on suomalainen naiskirjailija ja kyseessä ns. sukupolviteos…

Kysytty

Mikähän teos voisi olla kyseessä, jo pitkään vaivannut mieltäni, tässä hämärät muistikuvat: tekijä on suomalainen naiskirjailija ja kyseessä ns. sukupolviteos. Keskiössä nuoripari, nainen Karjalan evakko?, mies taitava puuseppä/ kirvesmies. Asuttivat taloa, jonka naapurissa yksinäinen nainen, jolle nuoripari teki töitä oman kodin hoidon ohessa. Jonkinlainen kolmiodraama heidän välillään? Tästä syystä (evakko)nainen jäi yksin, mies jätti? Yksityiskohtana muistelen, että mies teki talon oven päälle jonkinlaisen taitava kuvioinnin, jota lapsenlapsi tarinassa myöhemmin valokuvasta ihaili.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kukaan vastaajistamme ei tunnistanut teosta tarkoista muistikuvista huolimatta. Kirjasammosta voi hakea aineistoa sopivilla avainsanoilla. Tässä on kirjoja, joissa on aiheena kolmiodraama. Vaikuttaisiko joku näistä tutulta:
https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/obj%3Akoko%253Ap50747

Muistaisiko joku kysymyksen lukijoista kirjan nimen? Tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.