Mikähän olisi tuorein suomenkielinen matkaopas Italian Napolin ja sen ympäristön matkaajalle ?

Kysytty

Mikähän olisi tuorein suomenkielinen matkaopas Italian Napolin ja sen ympäristön matkaajalle ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uusimmat Italian matkaoppaat näyttävät keskittyvän Roomaan, Venetsiaan ja Firenzeen.

Napolin alueesta löytyi suomeksi vain Anja Kinnusen: Napolinlahti : lomailijan opas : mukana myös Capri, Herculaneum, Ischia, Napoli, Pompeji, Procida, Sorrento, Fenix-kustannus, 2004.
Tuorein koko Italiaa käsittelevä opas: Italia, Tammi, 2005 (Näe ja koe-sarja).

Kirjojen saatavuuden näet HelMet-verkkokirjastosta: http://www.helmet.fi

Napolin lähellä sijaitsevasta Pompejista kertoo seuraava teos:
Domus Pompeiana : talo Pompejissa : näyttelykirja,Otava, 2008.

Oikotie.fi- palvelun kautta löytyy myös alueen matkailutietoa, mutta linkit näyttävät vievän englanninkielisille sivuille. Niistäkin voit, toivottavasti, saada vinkkejä siihen mitä paikanpäällä kannattaa tehdä.
http://www.oikotie.fi/s/travel/destination?id=52&mainNavi=travel&subNav…