Otsikko
Mikähän mahtoi olla ranskalainen (suomennettu) nuorisokirjasarja, jossa 7 tai 8 poikaa seikkaili Lyonissa ja ratkoi mm. rikoksia. Ainakin 70-luvulla muistan…

Kysytty

Mikähän mahtoi olla ranskalainen (suomennettu) nuorisokirjasarja, jossa 7 tai 8 poikaa seikkaili Lyonissa ja ratkoi mm. rikoksia. Ainakin 70-luvulla muistan näitä lukeneeni ja olisi mukava löytää ne uudelleen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ranskalaisen Paul-Jacques Bonzonin nuortenkirjat kuudesta kaveruksesta on käännetty suomeksi 70-luvulla:

Kuusi kaverusta, Kuusi kaverusta ja atomiryöstäjät, Kuusi kaverusta ja Eiffel-torni, Kuusi kaverusta ja merirosvoradio, Kuusi kaverusta ja Mustahansikas, Kuusi kaverusta ja punainen perukki, Kuusi kaverusta ja salaperäinen lentokone, Kuusi kaverusta ja vihreä aasi ja Kuusi kaverusta Scotland Yardissa

Kirjojen saatavuudesta katso tarkemmin http://www.helmet.fi