Mikä tämä juttu oikein on että heti kun täytin 18 vuotta, kirjastokorttini ei ole enään voimassa? Mitä minun pitäisi tehdä?

Kysytty

Moi! Mikä tämä juttu oikein on että heti kun täytin 18 vuotta, kirjastokorttini ei ole enään voimassa? Mitä minun pitäisi tehdä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokortti täytyy päivittää, kun sen omistaja täyttää 18 vuotta. Silloin hän ei ole enää oikeutettu ilmaisiin varauksiin, joten kirjaston asiakastiedoissa oleva asiakasryhmä täytyy muuttaa nuoresta (15–17-vuotiaat) aikuiseksi, ilmaiset varaukset kun annetaan asiakasryhmän perusteella.

Kirjastokortin päivittäminen onnistuu helposti missä tahansa HelMet-kirjastojen eli Vantaan, Helsingin, Espoon tai Kauniaisten kaupunginkirjaston palvelupisteessä. Tarvitset mukaan vain kirjastokortin ja kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Päivitys hoituu palvelutiskillä ihan muutamalla klikkauksella, ja samalla voit tarkistaa, että muut asiakastietosi ovat ajan tasalla. Vantaan kaupunginkirjaston palvelupisteiden yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.vantaa.fi/fi/kirjastot/aukioloajat_ja_yhteystiedot.