Mikä tai mitkä ovat tunnetuimpia legendoja tarinoita tai uskomuksia liittyen Saana tunturiin

Kysytty

Mikä tai mitkä ovat tunnetuimpia legendoja tarinoita tai uskomuksia liittyen Saana tunturiin

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Verkossa luettava Saanan Luontopolku -kirja on Metsäntutkimuslaitoksen ja Kilpisjärven biologisen aseman yhteistyönä syntynyt kirja, jonka Tarut ja uskomukset -luvussa taruista voi lukea. Kirja löytää alla olevasta linkistä:

https://docplayer.fi/4417875-M-e-t-s-a-n-t-u-t-k-i-m-u-s-l-a-i-t-o-s-saanan-luontopolku-1.html

Kirjassa Tarujen tunturit (teksti Asko Kaikusalo, kuvat:Yrjö Metsälä, 1974, 2. p. 1979) on tarinoita Lapin tuntureista, mm. Saanasta. Kirjan saa lainaan muutamasta Helmet-kirjastosta:

https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1327275__Starujen%20tunturit__Orightresult__U__X7?lang=fin&suite=cobalt

2 ääntä

Kommentit

Hei,

olisin tiedustellut olisiko tuo linkki Tarut ja uskomukset -lukuun vielä saatavilla?

En usko, että se on koskaan ollutkaan.
Vastaaja on ilmeisesti hyperlinkittänyt oman tietokoneensa kansion, eikä mitään nettisivua, joten linkin avaamalla selain yrittää etsiä sitä tiedostoa avaajan koneelta (jossa se ei ole)