Mikä sieni tämä on? En löytänyt selkeää vastausta sienikirjasta

Kysytty

Mikä sieni tämä on? En löytänyt selkeää vastausta sienikirjasta

Vastaus

Vastattu

Hei,

Näyttäisi olevan ukonsieni (pikemmin kuin akansieni). Jos aiot hyödyntää sieniä jollain tavalla, asia kannattaa kuitenkin varmistaa asiantuntijoilta. Sienentunnistusapua voi kysellä myös vaikkapa Martoilta.

Kasvien tunnistuksen apuna voi lisäksi kokeilla vaikkapa iNaturalist-sovellusta, joka tunnistaa kohtuullisen luotettavasti kasveja, eläimiä ja sieniä.