Mikä Pertti Niemisen runo nimeltään: "Juuri kun kirjoitin elämäni runoa pyysit viemään jätesäkin pois Kun sinä osaat sen homman sanoit" Runon kirjoittaja ja…

Kysytty

Mikä Pertti Niemisen runo nimeltään:
"Juuri kun kirjoitin elämäni runoa
pyysit viemään jätesäkin pois
Kun sinä osaat sen homman
sanoit"

Runon kirjoittaja ja runon nimi? Runo alkaa näin:
"Siitä on kauan kun puhuit
elämä on raskasta, on se,
ei pidä pelätä.
Minä en havittele talvea,
orpoa pihaa, korkeaa lunta"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pertti Niemisen runolla ei ole nimeä. Runokirjan hakemistossa se mainitaan ensimmäisellä rivillä "Juuri kun kirjoitin elämäni runoa"
Se on ilmestynyt Niemisen runokokoelmassa Niin kiire tässä elämässä (1972) sekä Niemisen Luen muutosten kirjaa : runot 1956-1972 -kokoelmassa (1979).

Toinen runo on Mirkka Rekolan runo. Sillä ei myöskään ole nimeä. Runokirjan hakemistossa se mainitaan ensimmäisellä rivillä "Siitä on kauan kun puhuit" Runo on ilmestynyt kokoelmassa Minä rakastan sinua, minä sanon sen kaikille (1972). Runo löytyy myös Rekolan runokokoelmasta Runot : 1954-1978 (1979).