Tiedän tai väitän että Pancetta on maustettua ja jonkun aikaa ilmakuivattua kinkkua, mutta onko se pakkauksesta otettuna valmista syötävää kuten esim Coppa ja…

Kysytty

Tiedän tai väitän että Pancetta on maustettua ja jonkun aikaa ilmakuivattua kinkkua, mutta onko se pakkauksesta otettuna valmista syötävää kuten esim Coppa ja Parmankinkku?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pancetta on ilmakuivattua sialnkylkeä, joka on usein ahdettu rullalle keino- tai luonnonsuoleen. Herkku tunnettiin jo antiikin Roomassa.

Pancettaa on useita eri tyyppejä.

Pancettaa voi syödä sellaisenaan leikkeleenä makkaran tapaan, tai sitä voi käyttää ruoanlaitossa. Erityisen suosittu se on alkuruokana. Oheen suositellaan esimerkiksi kuivattuja hedemiä.

https://www.artimondo.it/magazine/pancetta-tesa/