Mikä onkaan tämä tunnettu näytelmä, jonka luin aikoinaan lukiossa. Siinä on useita päähenkilöitä, jotka keskustelevat taivaassa ja muistaakseni heitä tullaan…

Kysytty

Hei, Mikä onkaan tämä tunnettu näytelmä, jonka luin aikoinaan lukiossa. Siinä on useita päähenkilöitä, jotka keskustelevat taivaassa ja muistaakseni heitä tullaan hakemaan yksi kerrallaan tai he katoavat yksi kerrallaan, joka herättää pelkoa muissa päähenkilöissä.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Eric-Emmanuel Schmittin näytelmä Kahden maailman hotelli.

Näytelmäkulma-sivuston esittelyteksti kertoo: "Julien Portal saapuu outoon hotelliin, mutta ei muista kuinka on sinne päätynyt. Paikasta ei ole poispääsyä, ja muut asukkaat suhtautuvat tilanteeseen oudon tyynesti. Vähitellen hänelle selviää, että hänen ruumiinsa on koomassa auto-onnettomuuden jälkeen, ja hän on joutunut tilaan kahden maailman välille, jossa elämän ja kuoleman rajalla häilyvät odottavat kohtalonsa ratkeamista. Aika ajoin joku asukkaista palaa maan päälle, tai katoaa… jonnekin. Mutta mitä tapahtuu, jos ihminen ehtii sitä ennen rakastua kohtalotoveriinsa? Ranskalaisen filosofikirjailijan näytelmä pohtii elämän ja kuoleman arvoitusta syvällisesti, mutta samalla leikkisästi ja tunteella."  (https://www.dramacorner.fi/fi/naytelmat-ja-kirjailijat/kahden-maailman-…)

1 ääntä

Kommentit

Kiitos! Tämä oli juurikin oikea näytelmä!