Mikä on nimeltään katu, jolla sijaitsee tunneli, jossa tapahtui prinsessa Dianan kuolemaan johtanut auto-onnettomuus? Entä kuinka pitkältä matkalta tämä katu…

Kysytty

Mikä on nimeltään katu, jolla sijaitsee tunneli, jossa tapahtui prinsessa Dianan kuolemaan johtanut auto-onnettomuus? Entä kuinka pitkältä matkalta tämä katu on kaksiajoratainen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seine-joen rantamilla sijaitseva onnettomuuspaikka on nimeltään Tunnel d'Alma tai Tunnel du Pont d'alma (Alman sillan tunneli).

Uutislinkki

Tunnelissa on kaksi ajokaistaa kumpaankin suuntaan. Onnettomuuden aikaan ajoratoja erotti pylväsrivistö, joka purettiin myöhemmin. Auton reitti näkyy oheisessa v. 2017 kuvatussa videossa.