Otsikko
Mikä on kirjailija ja novellin nimi? Tapahtumapaikka Italia, Venetsia. Mies on siellä vierailulla, ja lehtiotsikot huutavat tappajasta, joka surmaa lapsia…

Kysytty

Mikä on kirjailija ja novellin nimi?
Tapahtumapaikka Italia, Venetsia. Mies on siellä vierailulla, ja lehtiotsikot huutavat tappajasta, joka surmaa lapsia. Yhtenä iltana mies näkee pakoon juoksevan pienikokoisen lapsen, ja lähtee suojelemaan tätä. Ja lapsi osoittautuu kääpiöksi, joka tapaa miehen, ja hän ehtii tajuta tämän.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Daphne Du Maurierin kertomus Don't look now. Suomeksi se löytyy kokoelmasta Kauhunkierre: viisi kertomusta. WS 1976.