Mikä olisi tuorein lukioon sopiva ilmaisutaidon opettamista käsittelevä teos?

Kysytty

Mikä olisi tuorein lukioon sopiva ilmaisutaidon opettamista käsittelevä teos?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tervehdys kirjastolta!

Tuntematta tarkemmin lukion ilmaisutaidon opetuksen sisältöä voin mainita kirjaston kokoelmasta muutamia melko uusia kirjoja, jotka esittelevät draamapedagogiikkaa ja ilmaisutaitoa.

Psykologian luokka 14:
Intohimosalaatti : leikkejä ja muita toiminnallisia menetelmiä / toim. Hyppönen ja Linnossuo. - LK-kirjat, 2006 (saattaa olla nuoremmille kuin lukiolaisille)

Opetusopin luokka 38.2:
Draama ja kasvatus : opas koulun draamatyöskentelyyn / toim. Kaartinen ja Sura. - Turun opettajankuolutuslaitos, 2006

Heikkinen, Hannu: Vakava leikillisyys : draamakasvatusta opettajille. - Kansanvalistusseura, 2004. - 3. tark. p. 2007

Hyvä hankaus : teatterilähtöiset menetelmät oppimisen ja osallisuuden mahdollisuuksina / toim. Korhonen ja Airaksinen. - Draamatyö, 2008

Toivanen, Tapio: Lentoon! : draama ja teatteri koulussa. - WSOY oppimateriaalit, 2007

Ilmaisu- ja puhetaidon luokka 77.2:
Sinivuori, Päivi: Esiripusta arvoihin : toiminnallinen draamakasvatuskirja. - Atena, 2007

Kirjat kuuluvat Lappeenrannan maakuntakirjaston aikuistenosaston kokoelmaan, ja ovat kaikki tällä hetkellä lainassa.