Mikä oli Lontoon sataman nimi 1600-luvulla.

Kysytty

Mikä oli Lontoon sataman nimi 1600-luvulla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lontoon satama oli jo 1600-luvulla nimeltään the Port of London.
Sataman historiasta voit lukea nettisivulla
http://www.portoflondon.co.uk/display_fixedpage.cfm?id=238&site=leisure…

Todennäköisesti tarvitset jonkin artikkelin tai kirjan, joka koskee Lontoon satama-aluetta kokonaisuudessaan. Sopiva kirja olisi varmaankin D. J. Owenin "The Port of London -yesterday and today", joka löytyy Museoviraston (Merimuseon)kirjastosta. Pyydä lähikirjastoasi hankkimaan kirja sinulle kaukopalvelun kautta. Sopiva lehtiartikkeli voisi olla tämä:
Cowlard, Keith A. Lontoon satama-alueet : eilispäivää ja tulevaisuutta
Terra 1989 ; (101) ; 3 ; 199-213. Kysele lähikirjastostasi, missä lehteä säilytetään. (Useita englanninkielisiä lehtiartikkeleita on olemassa, mutta Helsingin kaupunginkirjaston PCI-tietokannan mukaiset artikkelit löytyvät vain vanhoista, hankalasti löydettävistä lehdistä.)

Kirjoista lisäksi ainakin Gavin Weightmanin "London River" ja ehkä Felix Bakerin "The History of London in Maps" voisivat olla sinulle hyödyllisiä. Saat kirjat Rikhardinkadun kirjastosta kaukolainoina oman lähikirjastosi kautta.

The Museum of Londonin sivuilta, http://www.museum-london.org.uk/ löytyi tieto uudesta The Dockland Museumistä, joka avataan tänä keväänä. Voit ehkä sähköpostitse kysellä sieltä tietoja. Kopioin sinulle osan jutusta tähän:
Since 1979 dedicated curators and archaeologists from the Museum of London have been collecting and recording the phenomenal changes to London's historic port area and its Docklands.

Now it is planned that this remarkable collection of artefacts, together with the Port of London Authority's Library & Archive, will form the basis of an exciting new Museum at West India Quay, opposite the Canary Wharf development. The Museum in Docklands, which opens to the public in spring 2002, will tell the story of London's river, port and people - past and present.

For more information, or to add your name to their mailing list, telephone +44 (020) 7515 1162 or email info@museumindocklands.org.uk