Otsikko
Mikä minä olen minun siskon lapsen, lapsen , lapsille . Olenko iso ,iso täti ?

Kysytty

Mikä minä olen minun siskon lapsen, lapsen , lapsille . Olenko iso ,iso täti ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Siskon lapselle olet täti, siskon lapsenlapselle isotäti ja siskon lapsenlapsenlapselle isoisotäti.

24 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Veljeni on naimisissa,ja vaimollaan on poika,niin mikä minä olen vaimonsa pojalle?

Muistan joskus ammoin lukeneeni juttua, jonka mukaan sukulaisuusnimitykset ovat pitkin historiaa vakiintuneet kuvaamaan sukulaisuussuhteita sillä tavalla jälkijunassa, että ne viittaavat aina edellisen aikakauden aikana vallinneisiin suhteisiin, eivätkä siis oikein koskaan vastaa vallitsevan tilanteen mukaisia suhteita.

Nyt kun sukututkimuksessa yhdistellään eri kansojen tietoja, niin ihmisillä tuntuu olevan tarve ihan väkisin löytää suomalaisia vastineita muiden kulttuurien sanoille, joilla ei ole mitään tekemistä suomalaisen nykyisyyden kanssa. Nykyisten perhesuhteiden nimitykset kyllä vakiintuvat aikanaan, sitten kun perhesuhteet ovat taas muuttuneet erilaisiksi.