Missä kirjassa collegen tai yliopiston opiskelijat pelaavat paljon Herttaa?

Kysytty

Hei!

Mikä mahtaa olla sellainen kirja, jossa collegen tai yliopiston opiskelijat pelaavat paljon Herttaa? Todennäköisesti kauhua/trilleriä. Valitettavasti en oikein muista kirjasta muuta.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Stephen Kingin novellikokoelma Hearts in Atlantis (1999), joka on julkaistu suomeksi nimellä Pedon sydän. Tarinassa Pedon silmä (alkukielellä niin ikään Hearts in Atlantis) Mainen yliopistossa opiskeleva Peter Riley jää koukkuun Hertan pelaamiseen. Kaikki kirjan kertomukset sijoittuvat 1960-luvulle ja liittyvät tavalla tai toisella Vietnamin sotaan.