Otsikko
Haluaisin lukea Stephen Kingin kirjoja, jotka eivät ole kauhua. Mistä löytäisin tietoa tällaisista kirjoista?

Kysytty

Haluaisin lukea Stephen Kingin kirjoja, jotka eivät ole kauhua. Mistä löytäisin tietoa tällaisista kirjoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjoja voisi lähteä etsimään esimerkiksi niin, että hakee kirjaston verkkokirjastosta Kingin kirjat ja tutkii, onko ne sijoitettu kauhugenreen. Eepos-kirjastoista ainakin Seinäjoen kirjastossa on käytössä sijainti Kauhu, joten jos rajaat hakutuloksen Seinäjoen kirjastoihin, voit katsoa, mitkä kirjat eivät ole tätä sijaintimerkintää saaneet. Eepos-Finnan hakutulos Hakutuloksesta huomaa, että eri kirjastoissa kirjoja on voitu luokitella eri tavoin. Huomaathan myös, että varastossa oleviin kirjoihin sijaintia ei ole merkitty.

Englanninkielisellä sivulla https://stephenkingbooks.co.uk/books/ Kingin kirjat on ryhmitelty erilaisiin kategorioihin. Ryhmät "Crime" ja "Reading group suspense" sisältävät enimmäkseen sellaisia kirjoja, jotka kirjastossakin on luokiteltu muuksi kuin kauhukirjallisuudeksi. Good reads -verkkosivulta löytyi lista, johon on koottu Kingin ei-kauhukirjoja: https://www.goodreads.com/list/show/24326.Stephen_King_s_Non_Horror_Books  Listalle on kuitenkin päässyt useita sellaisiakin kirjoja, jotka kirjastossa on määritelty kauhuksi.

Kauhukirjallisuuden raja on tulkinnanvarainen, joten yksiselitteistä vastausta kysymykseen ei pysty antamaan. Toivottavasti näillä neuvoilla pääset kuitenkin alkuun.