Mikä laulu, tekijät ym tiedot. Sisältää mm sanat: Ei ole mulla avainta, ei tiirikkaa, jolla sydämesi aukaisen..

Kysytty

Mikä laulu, tekijät ym tiedot. Sisältää mm sanat:

Ei ole mulla avainta, ei tiirikkaa, jolla sydämesi aukaisen..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Myöskään tämän laulun laajempia sanoja ei tunnu laajemmallakaan etsinnällä löytyvän, vaikka itse ilmaisu tuntuu olevan tuttu joillekin keskustelupalstojen asiakkaille. Jälleen täytyy toivoa, että joku tämän vastauksen lukija tunnistaa laulun ja antaa lisätietoja.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Voisi olla kyseessä Harry Bergstömin (säv./sov.) "ei ole mulla avaint' eikä tiirikkaa", joka löytyy ilmeisesti ainakin 1952 tehdystä elokuvasta On lautalla pienoinen kahvila. Sanoittajaksi on tähän kipaleeseen merkitty Toivo Särkkä.