Mikä lastenkirja on se, jossa pieni tyttö tekee herkkuja, joita tarjoaa eri henkilöille. Henkilöitä kuvaillaan sanarikkaasti. Kirjan lopussa tyttö on kotona,…

Kysytty

Mikä lastenkirja on se, jossa pieni tyttö tekee herkkuja, joita tarjoaa eri henkilöille. Henkilöitä kuvaillaan sanarikkaasti. Kirjan lopussa tyttö on kotona, ja kerrostalon uumenista tulee olio, joka sanoo 'Naminax naminax nannannaa', ja vie tytön tekemät herkut. Kirja on melko iso, melkein A4 kooltaan.

Vastaus

Vastattu

Kaivattu kirja lienee Peter Uttonin Kuuletko sen lähestyvän? (Kustannus-Mäkelä, 1996). Siinä Saara valmistaa suussa sulavia Nami-Naksuja, jotka houkuttelevat esiin olohuoneen lattian läpi porautuvan kammottavan, jättiläismäisen olennon, joka karjuu "Nami-naks, nami-naks, na na na naaAAA!"