Mitä haittavaikutuksia syntyy, kun ihminen jatkuvasti sylkee pureskelun ruuan pois suusta?

Kysytty

Mitä haittavaikutuksia syntyy, kun ihminen jatkuvasti sylkee pureskelun ruuan pois suusta?

Vastaus

Vastattu

Ruoan pureskeleminen ja sylkeminen voi olla syömishäiriön oire. Sivuvaikutuksena tällaisesta tavasta saattaa seurata esimerkiksi hampaiden reikiintymistä tai vatsahaava.

Aivotutkija Shelly Fan kirjoittaa blogissaan, että ruuan pureskeleminen nielemättä tuottaa lisää greliiniä. Se on hormoni, joka lisää näläntunnetta ja ruokahalua.

Lisätietoa: Wikipedia (englanninkielinen)