Otsikko
Mikä lastenkirja on kyseessä? Siinä on pääosassa pieni tyttö, joka asuu meren rannalla. Hän hukkaa nallekarhunsa ja löytää sen lopulta puulaatikosta nousuveden…

Kysytty

Hei!

Mikä lastenkirja on kyseessä? Siinä on pääosassa pieni tyttö, joka asuu meren rannalla. Hän hukkaa nallekarhunsa ja löytää sen lopulta puulaatikosta nousuveden mukana. Kirjan alkuperämaa saattaa olla Englanti.

Kiitos avusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mairi Heddenwickin kuvakirjassa Kati ja tyhmä teddykarhu (1986) meren rannalla asuva skotlantilainen pikkutyttö Kati-Morag heittää suutuspäissään nallensa mereen. Lopussa nalle löytyy rannalta nousuveden tuomana. Nalle ei ole puulaatikossa, mutta Kati-Morag löytää rannalta muutakin, mm. puisen laatikon. Voisiko tämä kirja olla etsimäsi?

Kirjan saa lainaksi ainakin Helmet-kirjavarastosta:

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1285049__Skati%20ja%20tyhm…