Mikä lasten runo ja kuka kirjoittanut? Osa runosta menee näin: Katsopas kummaa virkkoi miiri, tuohan on vallan lystikäs hiiri. Sarvetkin päässä kuin sankarilla…

Kysytty

Mikä lasten runo ja kuka kirjoittanut?
Osa runosta menee näin: Katsopas kummaa virkkoi miiri, tuohan on vallan lystikäs hiiri. Sarvetkin päässä kuin sankarilla, niinkuin pässillä puskurilla. Oivan paistin mä siitä saisin, jos vain koskea uskaltaisin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Immi Hellenin runo "Hiiriä pyydystämässä". Runo löytyy mm. Hellenin runokokoelmasta "Punaposki, kultasuu: runoaarteita" (Karisto, 2000). Kirjaa on saatavilla useissa Jyväskylän seudun kirjastoissa.

17 ääntä

Kommentit

Alkaa On monta tietä maailmassa ja jokainen vie jonnekkin. Jos olen yhtä kulkemassa.....
En tiedä tekijää, mutta oli jossakin runokirjassa, jonka luin lapsena n. Kuusikymmentä vuotta sitten.