Otsikko
Mikä kuoriainen? Löytyi mökkitieltä kävelemästä n. 40km Rovaniemeltä pohjoiseen. Ruumiin pituus 3-4 cm. Musta kuori, jossa keltaiset, salamamaiset kuviot.

Kysytty

Mikä kuoriainen? Löytyi mökkitieltä kävelemästä n. 40km Rovaniemeltä pohjoiseen. Ruumiin pituus 3-4 cm. Musta kuori, jossa keltaiset, salamamaiset kuviot.

Vastaus

Vastattu

Seek-sovellus tunnisti lajin Korpikiitäjäiseksi. Linkki Seek esittelyyn

Salamakuviointia ei tosin kiitäjäisillä ole. Myöskään Ötökkätieto sivusto ei kuviota tunne. Linkki Ötökkätietoon

Liekö jotain tarttunut kuoriaiseen?

Kannattaa vielä ilmoittaa havainnosta Suomen lajitietokeskukseen. Linkki