Haussa kirja jonka olen lukenut ehkä joskus ysärillä.

Kysytty

Haussa kirja jonka olen lukenut ehkä joskus ysärillä. Kyseessä novellikokoelma, muistaakseni nuorille suunnattu. Kansi oli keltainen ja siinä kai joku simppeli piirros. Koko setti muistuttaa muistikuvissani Ronald Dahlia, mutta ei muistaakseni silti ole, enkä ole sitä Dahlin listoilta onnistunut löytämäänkään..

Yksi tarinoista oli sellainen, että henkilö sai jonkun kivan missaamansa ajan takaisin sillä että sitten "luopui" kaikesta "turhasta ajasta" kuten nukkuminen, bussissa istuminen ym ja se oli sitten kanssa aika rankka elää niin ettei mitään "tylsää" aikaa ollut.

Kirjan nimi saattoi olla joku joka jotenkin viittasi johonkin ihmevekottimeen tai jotain, tai sitten ei.. olen koittanut tätä nyt googlailla useana iltana mutta ei löydy niin kannen kuin juonenkaa kuvauksella. Mikähän mahtaisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämän selvittäminen on kestänyt tosi kauan, eikä asia kirjastolaisten voimin selvinnytkään.

Kysyjä löysi itse kirjan kotinsa kätköistä.

Teos on Penelope Livelyn Kutsumattomat kummitukset.