Mikä kirja mahtaa olla kyseessä? Kyseinen englannin kielestä suomennettu jännityskirja on julkaistu ennen 2000-lukua (todennäköisesti 80- tai 90 -luvulla..). …

Kysytty

Mikä kirja mahtaa olla kyseessä? Kyseinen englannin kielestä suomennettu jännityskirja on julkaistu ennen 2000-lukua (todennäköisesti 80- tai 90 -luvulla..).

Se kertoo naimisissa olevasta, vaikutusvaltaisessa yhteiskunnallisessa asemassa olevasta miehestä, joka ihastuu pakkomielteisesti kauniiseen lukiolaistyttöön. Mies seurailee tyttöä tämän koulumatkoilla, lähempää tuttavuutta tehtyään ostelee hänelle kalliita koruja ym. Tytön vanhemmat ovat kuolleet(?) ja hän asuu sukulaistädin luona. Täti ei hyväksyisi holhokkinsa epämääräistä suhdetta, ja niinpä mies ja tyttö tapailevat salassa. Ennen pitkää jonkinasteiseksi psykopaatiksi paljastuva mies päätyy murhaamaan tädin voidakseen jatkaa pakkomielteistä suhdettaan tyttöön. Mies ajautuu valheiden ja rikosten kierteeseen ylläpitääkseen kaksoiselämäänsä ja rikkeetöntä julkisivuaan. Tarinassa taisi seikkailla myös yksityisetsivä.

Valitettavasti en muista kirjasta mitään muuta kuin sen juonen...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Gary Devonin "Bad desire", joka on ilmestynyt suomeksi nimellä "Polttava halu" (Tammi, 1992).