Luin yläasteikäisenä tositapahtumiin perustuvan kirjan (muistaakseni päähenkilön itsensä kirjoittaman), joka kertoi henkilöstä, joka joutui toimimaan…

Kysytty

Hei.
Luin yläasteikäisenä tositapahtumiin perustuvan kirjan (muistaakseni päähenkilön itsensä kirjoittaman), joka kertoi henkilöstä, joka joutui toimimaan jonkinlaisena palkkamurhaajana, ninjana(?). Kovin hataria ovat nämä tiedot, mutta kovasti haluaisin lukea kirjan uudelleen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ehdotamme vastaukseksi Robert Ludlumin romaania "Medusan verkko", Hki:Otava,1981,suom. Antti Virtanen. Uusintapainoksia, mm.vuonna 2002. Alkuteos on nimeltään "The Bourne identity". Muita ehdotuksia (kommenteista) ovat Eric van Lustbaderin "Ninja tai Hyun Hee Kimin tosi tapahtumiin perustuva kirja Sieluni kyyneleet. Tapahtumat sijouttuvat Koreaan ja siinä muistaakseni päähenkilöä nuoresta tytöstä lähtien koulutettiin terroristiksi. Tässä blogissa on lyhyesti kerrottu kirjan sisällöstä http://bckirjat.vuodatus.net/blog/1568609/kim-hyun-hee-sieluni-kyynelee… . (Näistä jälkimmäinen oli asiakkaan etsimä kirja, t. Toimitus)

0 ääntä

Kommentit

Ei ole tuo kirja. Tämä on tositapahtumiin perustuva ja päähenkilö asuu Japanissa, Koreassa tai jossain siellä suunnalla.

Tämäkään ei perustu tietääkseni tositapahtumiin eikä sijoitu kokonaan Aasiaan, mutta ehdotetaan silti: voisikohan kyseessä olla Eric van Lustbaderin "Ninja", julkaistu suomeksi 1981?

Minulle tuli mieleen kysymyksestä Hyun Hee Kimin tosi tapahtumiin perustuva kirja Sieluni kyyneleet. Tapahtumat sijouttuvat Koreaan ja siinä muistaakseni päähenkilöä nuoresta tytöstä lähtien koulutettiin terroristiksi. Tässä blogissa on lyhyesti kerrottu kirjan sisällöstä http://bckirjat.vuodatus.net/blog/1568609/kim-hyun-hee-sieluni-kyynelee…