Rakkaat kirjojen hoitajat, olen innostunut Mauri Sariolan tuotannosta ja erityisesti Susikoski-sarjasta. Haluaisin lukea ne aikajärjestyksessä. En onnistunut…

Kysytty

Hei rakkaat kirjojen hoitajat,

olen innostunut Mauri Sariolan tuotannosta ja erityisesti Susikoski-sarjasta. Haluaisin lukea ne aikajärjestyksessä. En onnistunut löytämään listaa Susikoski-sarjasta, vain koko tuotannon epämääräisenä listana. Tuula Sariola/ Ritva Sarkila näytti myös laittaneen näppinsä Susikoski-kirjallisuuteen. Olen hämmentynyt. Haluaisin lukea aikajärjestyksessä Maurin luomu-Susikosket ilman naisnäkökulmaa.

T. Nainen 34v. pihkassa Leo Olaviin

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sain Mauri Sariola -seurasta http://www.sariolaseura.fi/ vastauksen kysymykseesi:

Alla on lista Mauri Sariolan Susikoski -romaaneista julkaisujärjestyksessä. Näiden lisäksi Susikoski esiintyy useissa lehtien jatkokertomuksista jälkeenpäin tehdyissä pokkareissa, lehtijännäreissä, radiokuunnelmissa ja, elokuvissa.

Laukausten hinta (Salama 25) 1956
Rotat pois laivasta (Salama 29) 1956
Revontulet eivät kerro (Salama 40) 1957
Leivätön pöytä on katettu (Salama 46) 1958
Susikoski ottaa omansa (Salama 58) 1959
Kohtalokas Itämeren risteily (Salama 69) 1959
Sumua Susikosken yllä (Salama 89) 1961
Minä, Olavi Susikoski 1963
Aina roiskuu kun rapataan 1964
Pyykki on pantu ja pysyy 1965
Niin syvä on kuin pitkäkin 1965
Elomme merta laiva purjehtii 1966
Susikosken vaikein juttu 1967
Susikosken elämän kevät 1969
Susikoski virittää ansan 1970
Kolmen valtakunnan vainaja 1971
Surma surutalossa 1973
Susikosken ajojahti 1974
Enkeli lumessa 1975
Koltan uni 1975
Onko teillä ruiskukkia? 1977
Sininen lyhty 1978
Seidan silmä 1978
Susikoski ahtojäissä 1979
Susikosken omatunto 1979
Susikoski päiväntasaajalla 1980
Petroskoin keltainen kissa 1980
Ison kalan katiska 1981
Pieni anoo, iso sanoo 1981
Susikosken tulikoe 1982
Susikoski sulhaspoikana 1982
Ne viulut vasta maksoi 1983
Susikoski ja kolmen naisen talo 1984