Mikä kirja kyseessä? Kertoo amerikansuomalaisista jotka lähtevät paremman toivossa Venäjälle. Pääosassa on poika, joka haaveilee jo pienestä lentämisestä…

Kysytty

Mikä kirja kyseessä? Kertoo amerikansuomalaisista jotka lähtevät paremman toivossa Venäjälle. Pääosassa on poika, joka haaveilee jo pienestä lentämisestä. Hänestä tuleekin tosi nuorena lentäjä Venäjän armeijaan. Tarina päättyy avaruuteen. Muutamia vuosia sitten ilmestynyt.
T. Hän, joka ei muista kirjojen nimiä

Vastaus

Vastattu

Hei!

Olisikohan kyseessä vuonna 2019 julkaistu JP Koskisen Tulisiipi? Kirjassa Amerikassa asuva suomalaistaustainen perhe muuttaa Atlantin yli Neuvosto-Karjalaan kuultuaan huhuja sinne rakennettavasta työväen paratiisista. Perheen pojalla Kaarlella on suuri unelma lentämisestä ja vapaudesta. Tarina kerrotaan Kaarle-pojan näkökulmasta.

Kustantajan sivuilta löydät lisää tietoa Tulisiipi-kirjasta: https://like.fi/kirjat/tulisiipi/

Jos tämä ei ole etsimäsi kirja, niin palaan mielelläni asiaan.