Otsikko
Mihin perustuu tämä sääntö; vain yksi kirjastoasiakkuus

Kysytty

mihin perustuu tämä sääntö;
vain yksi kirjastoasiakkuus

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällaista sääntöä ei ole Suomessa. Onko tällaista esitetty kirjastossa asioidessanne?

Täydennys: tarkoittanet Lumme-kirjastojen uutta käytäntöä, jonka mukaan asiakkaalla on käytössä vain yksi Lumme-alueen kirjastokortti.

Jos kirjastokortteja on useampaan kirjastoon (esim. Mikkelin ja Juvan kortti), asiakas voi vielä alkuvuonna valita, minkä kirjaston kortin haluaa säilyttää. Asiakkuudet tullaan yhdistämään ohjelmallisesti 28.2.2017, jonka jälkeen tietokannassa on vain yksi kirjastokortti/asiakas. Sama kortti käy siis koko Lumme-kirjastokimpan kirjastoissa, mikä helpottaa asiointia, esim. kaikki lainat ja varaukset näkyvät kerralla yhtä korttia käyttäen. Myös Koha-kirjastojärjestelmä ja vuoden alusta käyttöön otettu Lumme-kirjastojen yhteinen varausjono edellyttävät, että käytössä on vain yksi kirjastokortti.